Niemcy i Argentyna znają się jak łyse konie. Tworzą najczęściej powtarzający się skład finału mistrzostw świata (niedzielny będzie już trzeci), a w sumie na mundialach mierzyły się ze sobą sześciokrotnie. Ostatniego z tych meczów Argentyńczycy najchętniej by nie pamiętali.
Tylko Szwecja i Brazylia wpadały na siebie równie często. Na dwóch poprzednich mundialach mecz Niemcy – Argentyna przytrafiał się w ćwierćfinale. I w obu przypadkach oznaczał on dla Albicelestes pożegnanie z turniejem. Wszyscy pamiętamy rzuty karne w 2006 roku i Jensa Lehmanna z kartki czytającego instrukcje przed obronieniem „jedenastek” Roberto Ayali i Estebana Cambiasso. Ale dużo bardziej upokarzające dla Leo Messiego i spółki było spotkanie sprzed czterech lat.
Na Green Point Stadium w Kapsztadzie, na oczach 64 tysięcy widzów, Niemcy rozbili rywala 4:0. A przecież wcześniej Argentyna prowadzona przez Diego Maradonę radziła sobie w RPA naprawdę świetnie. Pewnie ogrywała kolejnych rywali, ale niemiecki walec przejechał się po niej niemal tak brutalnie, jak w tegorocznym półfinale po Brazylii.
Tak jak w przypadku Canarinhos, strzelanie rozpoczął Thomas Mueller. Już w trzeciej minucie wpakował piłkę do siatki po dośrodkowaniu Bastiana Schweinsteigera. Na kolejne gole trzeba było czekać ponad godzinę. Ale jak już piłkarze Joachima Loewa się rozkręcili, to w 20 minut wbili trzy. Dwukrotnie trafił Miroslav Klose, a raz Arne Friedrich. Ten ostatni, to jedyny piłkarz, który wtedy zagrał od pierwszej minuty, a dziś nie ma go w niemieckiej kadrze.
Tak wyglądały składy, które 3 lipca 2010 wyszły na boisko w Kapsztadzie:
Argentyna:
Romero – Burdisso, Demichelis, Otamendi, Heinze – Mascherano, Maxi Rodriguez, Di Maria – Messi, Higuain, Tevez
Niemcy:
Neuer – Friedrich, Mertesacker, Boateng, Lahm – Schweinsteiger, Khedira, Oezil, Mueller, Podolski – Klose
Wytłuszczono nazwiska piłkarzy, którzy są w kadrach obu drużyn również na kończący się mundial w Brazylii. Jak widać, obie ekipy niewiele się zmieniły. U Argentyńczyków prawdziwa rewolucja dotknęła jedynie obrony. Wyniki w Brazylii pokazują, że to dobra decyzja Sabelli. Albicelestes to najlepiej broniący się team tych mistrzostw – w sześciu meczach stracili tylko trzy gole. Ale Niemcy najlepiej atakują (17 trafień). W tej kwestii pod wodzą Loewa nic się u nich nie zmienia.
Sergio Romero, który doskonale pamięta, ile razy musiał wyciągać piłkę z siatki, wraz z kolegami, na pewno będzie mieć głowie traumę sprzed czterech lat. Tym bardziej postara się pomścić ten wynik. Już raz Argentyńczycy pokazali, że potrafią. W sierpniu 2012 roku, w ich ostatnim bezpośrednim starciu, pewnie zwyciężyli 3:1 (1:0) po golach Messiego, Di Marii i samobóju Khediry. Ale to był tylko sparing. A w bramce Niemców nie stał bezbłędny Manuel Neuer.
Radek Przybysz
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.